eerste 2 dagen darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van erwin boomars - WaarBenJij.nu eerste 2 dagen darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van erwin boomars - WaarBenJij.nu

eerste 2 dagen darwin

Blijf op de hoogte en volg erwin

02 November 2012 | Australië, Darwin

Vanaf het vliegveld heb ik de pendelbus naar het hostel gepakt en moet nu maar proberen om de tassen te stallen.
De receptie was nog niet open maar gelukkig kon ik al wel naar binnen. Kwam goed uit, kon ik even soepje eten en beginnen met het uittypen van de blog van de vorige dagen. Gaf me mooi wat te doen want intussen was het beginnen te REGENEN! Goed begin van de vakantie! Het regende wel niet hard maar miezerde een beetje. Was op zich niet slecht, koelde het lekker van af!

Intussen was de receptie al open gegaan en kon ik mijn spullen stallen en Darwin beginnen te bekijken. Dus door het gemiezer rustig de stad in gelopen richting haven. Alles een beetje bekeken en toen begonnen met de boodschappen.

Nog niet veel nodig, gewoon wat brood, thee en suiker. Dan heb je in ieder geval een broodje echte hollandse edammer in de morgen! Ook gelijk een nieuwe sim kaart gehaald. Heb dus vanaf nu een australisch nummer. Telefoon is nu wel een stroomvretertje geworden, kan hem iedere dag weer opladen omdat hij al weer leeg is. Ik heb hem dus regelmatig uit staan ’s nachts en als ik op een tour ben waar er toch slecht bereik is.

Toen terug naar het hostel voor een soepje en vervolgens op tijd het bed in vanwege de jetlag . En dan zit de eerste dag van de vakantie er al weer op.


De maandag eerst rustig uitgeslapen, en toen aan het regelen gegaan voor de tours van de volgende dagen. Deze moesten nog even bevestigd worden.
Dus niet, de eerst tour die was gecanceld. Volgens hun was dat doorgegeven, maar ik had het in ieder geval nooit ontvangen. Op zo’n moment ben je blij dat je nog een tour op reserve hebt uitgezocht. Deze hadden nog wel een plekje vrij dus ga ik daarmee morgen weg.
De tweede tour was niks mee aan de hand, even gebeld om het te bevestigen en toen was dat ook rond.

Die middag nog even de stad in gelopen om nog een paar kleinigheden te halen en de promenade langs de waterkant te bekijken. ’s Avonds gezellig met een hele groep backpackers bij elkaar gezeten. Muziekje er bij en biertje er bij. Zeer geslaagd.

Kreet van vandaag: “you cannot cross it, nobody cannot cross it , the bus cant swim”

  • 03 November 2012 - 01:42

    Joep:

    Hoi Erwin ,

    mooie foto's en leuk eerste verslag ^_^
    en nog heel veel plezier aan die kant van de wereld

  • 10 November 2012 - 07:03

    Erwin Boomars:

    dank je, geniet er ook heel erg van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erwin

Actief sinds 24 Jan. 2008
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 27923

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 24 December 2012

australie, en dan via china met de trein terug

Landen bezocht: