over een dagje kiev - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van erwin boomars - WaarBenJij.nu over een dagje kiev - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van erwin boomars - WaarBenJij.nu

over een dagje kiev

Blijf op de hoogte en volg erwin

21 December 2012 | Oekraïne, Kiev

’s Ochtends op tijd wakker geworden voor de douane controle van de Oekraïne. Geen probleem. Toeristie? Toeristie! Ok. Vervolgens rustig ontbeten met thee en koekjes en een beetje met moeder en zoon gepraat totdat we in Kiev waren.

In Kiev eerst de meeste spullen op het station in storage gedaan. Dat scheelde mij die bagage door de hele stad slepen. Ophalen doe ik het wel zodra ik weet hoe ik het makkelijkst bij het hostel kom.

Eerste punt was het vinden van een pinautomaat. Vervolgens Kiev gaan bekijken. Eerst rustig richting de VVV gelopen en een kaart van Kiev en uitgebreidere informatie over Kiev opgeduikeld. Toen op zoek naar Кофе Хаус, de Russische en Oekraïense versie van de Starbucks, voor een pot thee en een muffin.

Vervolgens het hostel opgezocht en ingecheckt. Toen mijn bagage van het station opgehaald.

Daarna even geluncht in een lokaal restaurantje. Een redelijk drukke plek in de vorm van een lopend buffet. Je kiest de dingen uit die je wilt hebben, en rekent dat dan af. Ik had de tip gekregen over wat ik daar moest bestellen. Helaas wist ik niet wat het allemaal was. Maar met behulp van een serveerster die mij alles op een bordje deed, toch alles gekregen. Ik moet zeggen, dat was een zeer goed advies, heerlijk gegeten.

Ik was alleen een beetje erg lang bezig geweest, zodat er vandaag van Kiev bekijken niet veel gaat komen, dus de rest van de middag maar een beetje rondgewandeld en toen terug naar het hostel voor een beetje relaxen en lezen.

’s Avonds naar ANI, een Armeens restaurant, geweest om een paar lokale gerechten te proberen. (het begint wel steeds bekender te worden) Ik ben begonnen met KHASH, een Armeense soep. Vervolgens Dolma besteld. Dit was ook absoluut goed. Als dessert gegaan voor iets bekend, baklava.
Vervolgens terug naar het hostel gelopen en daar nog even een biertje gedronken met de rest van de bewoners totdat het bedtijd was.

De volgende ochtend eerst mijn spullen ingepakt en alvast naar het station gebracht.

Vervolgens de oude stad gaan bekijken. Begonnen op de overdekte markt. Dat is altijd leuk om even overheen te slenteren en wat fruit voor onderweg te halen. Onderweg nog een kapper gevonden, en ze spraken Engels. Niet al te goed, maar voldoende om te begrijpen wat de bedoeling was. Dus alsnog voor kerstmis een strak kapsel gekregen.

Daarna wezen kijken bij Roshen, een chocolade- en snoepwinkel. Daar nog even een paar kadootjes gehaald voor thuis en gekeken naar de Roshen Band van anamatronics die ieder kwartier een nummer spelen. Het was echt goed gedaan en zag er echt goed uit.

Van daar uit door gelopen naar de golden gate en de Sophia kathedraal. Intussen was het iets gaan sneeuwen. Alles uitgebreid bekeken en in de sneeuw een aantal mooie foto’s gemaakt. helaas was het weer zo dat je in de kerk geen foto's mocht maken. dit was wel jammer, want het was een kerk waarin je nog de sporen kon zien van de eerst delen uit de 11e eeuw.

Vervolgens nog even doorgelopen naar freedom square om nog even wat gegeten bij een restaurantje. Een soort van gevulde gefrituurde pannenkoek. Smaakte goed.

toen was het al weer tijd om richting het station te gaan, bagage op te halen en al weer te vertrekken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erwin

Actief sinds 24 Jan. 2008
Verslag gelezen: 601
Totaal aantal bezoekers 27918

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 24 December 2012

australie, en dan via china met de trein terug

Landen bezocht: