en we zijn onderweg..... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van erwin boomars - WaarBenJij.nu en we zijn onderweg..... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van erwin boomars - WaarBenJij.nu

en we zijn onderweg.....

Blijf op de hoogte en volg erwin

28 Oktober 2012 | Singapore, Singapore

Reisverslag deel 1

Na een jaar voorbereiden en aftellen naar de magische datum is het dan zover, de halve wereldreis is begonnen. Gelijk de eerste dag al heel vroeg het bed uit om alvast een beetje aan de Australische tijd te wennen.

Nog even gezorgd dat alle batterijen weer op volle sterkte waren en toen was het de tas in de auto en ruim op tijd richting Schiphol. na de achterkant van Schiphol bekeken te hebben (DomDom vond dat ook Schiphol) toch aan de goede kant van Schiphol aangekomen en de bagage ingecheckt.
Op Schiphol nog even met ouders en zus vliegtuigen gekeken en de eerste foto’s gemaakt voordat het door de douane was en de tax free winkels in.
Als een echte Hollander was dat kijken kijken, niet kopen. Kan namelijk in Singapore geen drank in de handbagage meenemen dat niet in Singapore gekocht is. Zijn waarschijnlijk bang dat het jaegerbom is en dat dan kan ontploffen.
Wel leuk flesje gezien, whisky van 25.000 euro.
Dacht dat het een foutje was maar is blijkbaar echt zo duur

Toen de security door bij het toestel. Mocht ik gelijk de hele laptoptas leeg pakken. En die zit al zo vol met snoeren en kabeltjes. Het nadeel als je zo veel elektra mee neemt. In Australië maar eens even zorgen dat ik dit anders aan ga pakken!

Vervolgens aan boord en mijn plek opgezocht . ik heb weer geluk. Zit in de middelste stoel tussen 2 blonde Zweedses. Het Zweeds vliegt mij links en rechts om de oren. Wel gezellig in ieder geval!

Na een slechte nachtrust (zelfs tussen 2 Zweedsen kun je slecht slapen in een vliegtuig) en een gesloopt “in flight system” (tip, probeer niet om de aanwezige spelletjes te spelen, loopt alles gelijk vast) de volgende middag bepakt en bezakt in Singapore aangekomen.

Eerst maar achter de gratis tour door de stad aan gegaan. Helaas, de bus was net vertrokken en de volgende tour vertrok te laat om nog mee te kunnen. Dan maar een paar uur Singapore airport bekijken. Is inderdaad goed voor elkaar. Mooie schoon vliegveld, redelijke prijzen en gratis internet .
Dus een beetje aan het rondkijken gegaan op het vliegveld, drank geregeld en wat gegeten (subway!!!) nog even geprobeerd om in een donkere vlindertuin te fotograferen en door naar de gate voor het laatste deel , de vlucht naar Darwin.

Inchecken ging mooi snel. Dacht nog even snel te kunnen facebooken, maar moest toen al aan boord. Mooi voorin 3e rij gangpad. Dus de benen kon ik mooi kwijt. Onderweg had ik mooi wat te praten, zat naast wat ze in Australië noemen “grey nomads”, een gepensioneerd Duits stel dat 5 maanden door australie ging met de auto. Ze waren ook al een paar keer eerder geweest, dus we konden elkaar nog een paar mooie tips geven. Ze waren ook zo rond de zonsverduistering in Cairns,dus ik kon ze nog mooi een paar tips geven, ook omdat ze nog van niets wisten.

Vervolgens nog even een paar uur de ogen dicht gedaan en voor je het weet ben je dan in Darwin. Douane en quarantaine was allemaal goed. Stuk kaas kwam zonder problemen door alles (kaashandel bedankt voor het bijvoegkaartje) en de rest was ook allemaal goed.
En dan ben je er, Australie!
Warm is het er wel. 4 uur ’s nachts en het is al goed benauwd.

• 29 Oktober 2012 - 12:55

Ellen En Ouders:

Hoi Erwin ik moest je even van pap zeggen dat het 10c heeft gevroren(ivm de tuin)ze hebben je hele verslag gelezen van reisverslag deel 1.
    Leuk dat je al mensen ontmoet hebt (zweetse dames) de goede plek in het vliegtuig is dus gelukt.
    namens pap en mam geniet ervan,

groetjes pap mam ellen

• 31 Oktober 2012 - 07:59

Anja Van Der Ham:

Hoi Erwin, wat een gewelduge reis ga je maken! We gaan je volgen. Geniet ervan en veel plezier en o ja, niet te bruin worden!!
    Groetjes Martin, Anja, Bram en Max