over een kremlin en lekker eten - Reisverslag uit Kazan, Rusland van erwin boomars - WaarBenJij.nu over een kremlin en lekker eten - Reisverslag uit Kazan, Rusland van erwin boomars - WaarBenJij.nu

over een kremlin en lekker eten

Blijf op de hoogte en volg erwin

17 December 2012 | Rusland, Kazan

In de loop van de middag aangekomen in Kazan. Mijn spullen ingepakt en uitgestapt. Dit gaf nog wel enige verwarring. Het ticket dat ik had, ging tot aan Moskou. Dat ik er al in Kazan al uit ging, wekte nog enige verwarring bij de provodnik. Maar na enkele keren Kazan zeggen en op mij wijzen maakte ik het haar duidelijk dat ik wist wat ik deed.

In Kazan aangekomen, een taxi genomen richting het hotel. Dit werd een iets langer ritje als ik verwacht had, want de trein bleek gestopt te zijn op Kazan II , aan de rand van Kazan, in plaats van het centraal station. In het hotel eerst ingecheckt en toen gelijk alle blogs tot dan toe online gezet.

Vervolgens de stad in gelopen op zoek naar een restaurantje. Uiteindelijk een leuk plekje gevonden (met Engelse kaart) en een lekkere steak, rare tot medium, besteld. Helaas weer niet gelukt. Dit keer was hij wel minder doorbakken, maar desondanks toch nog te ver. Na nog een Irish coffee (was niet slecht) het hotel weer opgezocht voor een goede nachtrust. Veel meer is er niet te doen in het hotel, en ik heb op de tv alleen een aantal russische zenders.

18 december, kremlin kijken en winkelen

De volgende ochtend eerst het Kremlin bekeken en een paar foto’s gemaakt. Het ziet er hier wel mooi uit met al die sneeuw. Je moet alleen wel uitkijken dat er geen ijs onder zit, want dan is het een beetje een gladde bedoening. Het is hier in ieder geval wel koud dus na een uurtje snel terug naar het hotel om een beetje op te warmen.

Na weer grondig ontdooid te zijn de stad in gelopen om deze te bekijken en om nog een paar boodschappen te doen. In de trein leef ik voornamelijk op mie soep, mandarijntjes, appels en thee met koekjes. Na de vorige trip had ik alleen nog maar mie soep en thee over. Dus de overdekte markt opgezocht en daar rustig mijn boodschappen gedaan en daar een beetje rond gesnuffeld.

Vervolgens alles gedropt in het hotel en toen met de laptop door naar een restaurant met WIFI. Daar met behulp van google translate wat te eten besteld. Ondertussen nog wat aan het internetten geweest. Toen het eten op en de batterij leeg was, de laptop weer terug gebracht naar het hotel.

Daarna nog even de stad in geweest. Begonnen bij een bar, Coyote ugly. Naam klonk wel leuk, een bar waar het volk op de bar danst. Dat viel een beetje tegen. 3 man en een paardenkop binnen en niet echt een feeststemming. Het personeel danst inderdaad op de bar, maar in een bijna lege bar slaat dat ook als een tang op een varken. Daar dan ook na 1 biertje weer verder gegaan. Toen een ander barretje opgezocht, en daar wat gezeten. Het was daar rustig, en de barkeepster sprak goed engels. Dan is het al gauw al wel gezellig.

De volgende ochtend mijn bagage allemaal weer ingepakt en klaar gezet. Daarna nog even terug gegaan naar het Kremlin voor een paar laatste foto’s. vanwege de kou had ik gisteren maar de helft van de gebouwen maar gezien. Dus vandaag de rest bekeken.

Helaas was de moskee gesloten. De kathedraal was wel open, en deze wel kunnen bekijken. Foto’s maken was helaas niet toegestaan. Wel jammer, want er waren enkele heel erg mooie iconen. Nog een reis icoon gehaald en toen weer terug naar het hotel om te ontdooien en uit te checken.

Vervolgens Kazan weer in gegaan voor een beetje sightseeing, kapper zoeken (helaas niet gelukt) en een Engels boek zoeken (wel gelukt).

Vervolgens wat gegeten bij Rubai, een Oezbeeks restaurant. Heerlijk gegeten. Mijn eerste keuze was een stoofpot van schapenvlees en groenten. Dit ging helaas te lang duren. Dus vervolgens maar gekozen voor de rubai shaslik van lamsvlees met friet en lokale groenten. Nog wat sesambrood er bij besteld. Ik heb er in ieder geval lekker gegeten.

Het bier was ook absoluut goed. Een bier uit Ierland, genaamd Grolsch. Nou, volgens mij komt dat toch echt uit Enschede. Er stond zelfs een afbeelding van een bierviltje met “vakmanschap is meesterschap” bij. Helaas hadden ze geen Irish Coffee, dus moet ik het vandaag zonder stellen.

Na het eten weer terug naar het hotel gelopen, de bagage opgehaald en toen met de taxi naar het station gegaan. Ik was in ieder geval mooi op tijd. Kazan was het beginpunt van de trein, en deze stond al klaar.
Dus rustig aan boord gegaan en de cabine opgezocht. Ik heb het nu iets minder goed voor elkaar. Alle 4 de bedden zijn nu bezet. Ik heb wel het onderste bed. In het bed oven mij ligt een man, die heb ik bijna niet gezien. Hij is binnen gekomen, gaan liggen snurken op bed en de volgende ochtend weer opgestaan en uitgestapt.

Mijn overbuurman wel uitgebreid gesproken. Hij sprak nog wel redelijk Engels en was op weg naar huis in Vladimir. Met hem nog uitgebreid gepraat over Irkutsk (ik zou echt terug moeten gaan in de zomer naar het baikal meer) en Kiev (volgens hem een zeer mooie stad). Verder kreeg ik de tip om ook een keer naar de Baltische staten te gaan. Vooral Riga was volgens hem een echte aanrader om naar toe te gaan. Onderweg nog even wat gelezen en vervolgens op tijd gaan slapen, de volgende dag zouden we al om half 8 al aankomen in Moskou.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erwin

Actief sinds 24 Jan. 2008
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 27935

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 24 December 2012

australie, en dan via china met de trein terug

Landen bezocht: