Katharine gorge deel 2 en Mataranka - Reisverslag uit Mataranka, Australië van erwin boomars - WaarBenJij.nu Katharine gorge deel 2 en Mataranka - Reisverslag uit Mataranka, Australië van erwin boomars - WaarBenJij.nu

Katharine gorge deel 2 en Mataranka

Blijf op de hoogte en volg erwin

04 November 2012 | Australië, Mataranka

Zaterdag 3 november

Vandaag was al weer de laatste dag in Katherine gorge . Vanochtend dus op tijd opgestaan en al vast begonnen met het inpakken van de bagage. ’s Ochtends al vroeg begonnen met bagage inpakken en daarna richting cruise boot voor een gelijke route als die ik gisteren met de kano heb gedaan.
Dat geeft mij in ieder geval de kans om een serie mooie foto’s van de gorge te maken. Onderweg een heleboel info gekregen over het gebied en aan de praat geraakt met een Canadees over zijn reizen en de mijne. Na de tour mijn spullen opgehaald en en was het wachten op de touringcar ..
Helaas weer niet. We hadden weer datzelfde busje als op de heenweg. Maar het krijgt je op de bestemming, en geeft je nog wat aanspraak onderweg. Ik was dit keer niet de enige in het busje. Dezelfde Canadees van vanmorgen ging ook met het busje mee. Dus onderweg nog even verder kunnen praten. En ik kon later die dag nog weer verder gaan met onze gesprekken daar die man ook dezelfde bus moest hebben als ik heb naar mataranka.

In Katherine nog even een paar boodschappen gedaan en daarna weer naar het busstation voor de volgende deel van de trip.
Mooi op tijd vertrokken en na zo’n anderhalf uur dan ook aangekomen in Mararanka
Aldaar werd ik al gelijk luidruchtig onthaald door de lokale bevolking, hele zwermen fruitbats. Dat zijn een soort van vleermuizen die iedere dag vanuit de bomen in Elsey nationaal park(het park waarin de Mataranka homestead ligt) in groten getale naar de wijde omgeving uitzwermen

Helaas geen foto’s van het uitvliegen gemaakt, omdat ik op dat moment geen camera bij de hand had, maar als ik een beetje geluk heb, kan ik morgen voor het vertrek nog een paar foto’s maken.
Nog even een biertje gedronken, en toen lekker het bed in.

Zondag 4 november

De volgende morgen op tijd opgestaan en direct richting de thermal pool gegaan voor een verfrissende duik, heerlijk dobberen. Totdat er een hele tour bus vol passagiers bij kwam.
Toen de kamer maar even weer opgezocht om de spullen in te pakken en alles in de luggage storage te pakken.

Vervolgens Elsey nationaal park weer in voor een wandelroute. Het was eigenlijk wel een beetje te warm voor , dus in plaats van de 4 kilometer tocht die ik eerst had willen lopen, de kortere tocht naar Stevie’s hole, een plek waar je goed zou kunnen zwemmen. Een paar baantjes getrokken en toen via een andere weg weer terug naar de thermal pool en de homestead.

’s Middags maar even rustig aan gedaan en lekker op het terras gaan zitten. Biertje er bij en lekker een beetje kletsen met de locals totdat de bus er was. Voor vertrek nog even een paar houten klompjes achter gelaten en een paar foto’s geschoten van de vertrekkende vleermuizen. Zelf nog een leuk afscheidscadeau gekregen, een magnetische krokodil met verende pootjes.
In de greyhound uitgebreid met de buschauffeur aan de praat geraakt tot het wisselpunt waar een nieuwe chauffeur aan boord kwam. Toen maar even de ogen dicht gedaan totdat we op mijn eindpunt waren: Tennant Creek!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erwin

Actief sinds 24 Jan. 2008
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 27942

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 24 December 2012

australie, en dan via china met de trein terug

Landen bezocht: