on the trans siberian railroad - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van erwin boomars - WaarBenJij.nu on the trans siberian railroad - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van erwin boomars - WaarBenJij.nu

on the trans siberian railroad

Blijf op de hoogte en volg erwin

15 December 2012 | Rusland, Irkoetsk

15 December, on the road.

Vanmorgen opgestaan, ontbeten met brood met ham, en toen het stopcontact uitgeprobeerd. Helaas, niks. Toen heel lief “TOK” (stroom) gezegd tegen de conductrice. Die zet even een schakelaar om en ik heb stroom in mijn coupe. Nu kan ik mooi twee dagen lang blogs typen en lekker muziek luisteren op de laptop.

De rest van de “dag” (het werd vandaag om half 3 ’s middags al donker) aan het blog schrijven, lezen en luieren geweest. Nog even een spelletje Generals op de laptop gespeeld. Wel een aparte ervaring, rijdend door de bossen van Siberië. ’s Avonds redelijk op tijd het bed in gedoken.

16 december, kilometers spoor schieten onder mij door.

Vandaag vroeg opgestaan omdat we om 6 uur een langere stop hadden op een station. Dit is meestal een teken om even een kleine wandeling te maken over het perron en een frisse neus te halen. De frisse neus lukt hier wel, temperatuur was -36 graden!

De rest van de dag doorgebracht met schrijven, lezen en muziek en luisterboek luisteren. Vervolgens foto’s uitgezocht voor op de website.

Probleem, ik mis een heel stuk foto’s uit beijing. Moet ik thuis maar kijken of ik ze via recovery software van de originele geheugenkaart kan halen. Ik hoop het. Het zijn de foto’s van de chinese muur en van de forbidden city. Heb er gelukkig nog een paar van mijn telefoon.

’s Avonds een beetje boek geluisterd en een beetje geluierd. En toen het bed in.

17 december, aankomst in Kazan.

Vanmorgen op tijd opgestaan en verder gegaan met foto’s uitzoeken en boek luisteren. In ieder geval goed opgeschoten. Ik kan in ieder geval weer bij aankomst een flink stuk blog bijwerken. Helaas niet toegekomen aan het schrijven over Beijing. ’s Middags aangekomen en het hotel opgezocht. Daar in de lobby even alle blogs online gezet.

YES ik ben weer bij!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erwin

Actief sinds 24 Jan. 2008
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 27942

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 24 December 2012

australie, en dan via china met de trein terug

Landen bezocht: