Normanton - Reisverslag uit Normanton, Australië van erwin boomars - WaarBenJij.nu Normanton - Reisverslag uit Normanton, Australië van erwin boomars - WaarBenJij.nu

Normanton

Blijf op de hoogte en volg erwin

06 November 2012 | Australië, Normanton

6 November, Normanton

Op deze manier tenslotte in Normanton aangekomen. Ook hier is het echt heel warm. Dus snel richting de Purple Pub gegaan voor enige verkoeling. De naam zegt het al, dat is een pub die van buiten helemaal paars is geschilderd. Dat leek mij wel een leuke plek om te overnachten. En dat was het ook wel.
Ik kwam ook aardig op het juiste moment aan. Vandaag is de grote paardenrace in Melbourne, de Melbourne Cup. Op het moment dat ik binnenkwam was het een half uur voor het begin van de race, en de gehele bar zat dan ook vol om de race te kijken. En natuurlijk om te kijken of ze wat gewonnen hadden, want volgens mij had iedereen wel een weddenschap lopen op de winnaars.
Zelf ook een gokje gewaagd. Een kraslotje gekocht van een paar dollar voor een paard. Dat bleek dus nummer 22 te zijn, unusual suspect. En nu maar hopen dat hij gaat winnen.
Dus heb ik mij een biertje besteld, en was het wachten tot de race begon. De race gekeken en mijn favoriet natuurlijk aangemoedigd. Helaas mocht het niet baten, niet wat gewonnen.
Toen de hotelkamer opgezocht om even uit te huilen, spullen uit te pakken en wat te eten.

Vervolgens Normanton maar gaan bekijken. Waren in ieder geval wel mooie oude gebouwen te zien. Toen weer rustig terug geslenterd. Bij de pub nog even op de veranda gezeten, nog even aan de praat geraakt met een paar locals, en nog even een foto van mij laten nemen in de pub. Vraag dat dus nooit aan een Aussie. Waarom? Zie foto.

Als laatste nog even een paar mango’s gekregen. Als je het hebt over heerlijke en rijpe mango's... Staan her en der mango bomen, die zo groot zijn en waar zo veel aan groeit, dat het ondoenlijk is om ze te plukken.
dus liggen er veel rijpe mango's onder die bomen. Veel zijn al wel aangevreten door de vogels (ben niet de enige die dol is op mango's), maar er liggen nog wel verschillende goede en rijpe mango's tussen. even zoeken en smullen maar.

• 11 November 2012 - 00:09

Joep:

Moie foto die die aussie heeft gemaakt ^-^

• 11 November 2012 - 12:05

Erwin Boomars:

sta alleen een beetje in het donker