Gulflander naar croydon - Reisverslag uit Croydon, Australië van erwin boomars - WaarBenJij.nu Gulflander naar croydon - Reisverslag uit Croydon, Australië van erwin boomars - WaarBenJij.nu

Gulflander naar croydon

Blijf op de hoogte en volg erwin

07 November 2012 | Australië, Croydon

7 december, Gulflander en Croydon

Vanmorgen was het al weer op tijd het bed uit voor de trip met de Gulflander train naar Croydon.
Dit was echt een hele ervaring. De trein legt de hele afstand van 94 mijl (zo’n 150 kilometer) in ongeveer vier en een half uur af. Dus dat was een paar uur lekker rustig en langzaam door de bush rijden in een diesel trein/tram. Onderweg een heleboel geleerd en gehoord over de trein, diens geschiedenis en route en de omgeving. voordeel was ook dat we in totaal met een man of 7 waren, dus overal mooi de tijd voor.

Onderweg nog even een stop gemaakt in Blackbull, een station in the middle of nowhere. Hier hebben we even thee met een muffin gehad, dat kon je van tevoren boeken, kost maar een paar dollar en ik heb er in ieder geval weer een mooie emaille mok bij.

Daar ook nog even gesproken met een japanner die bezig was met een fietstocht rond Australië. Petje af voor de man, de hele dag fietsen in de volle zon bij temperaturen van tussen de 35 en 40 graden in de zon. Ik doe het hem in ieder geval niet na.
Om ongeveer 1 uur kwamen wij tenslotte aan in Croydon, waar wij al werden opgewacht door een dame van de lokale VVV. Deze was zeer aardig, en heeft iedereen dan ook goed geholpen met het vinden van een overnachting en het geven van een lift naar de pub. Ja ik slaap weer bij de pub. Niet zo luxe als de vorige keer maar weer goed voor elkaar.

Na het inchecken Croydon ingewandeld. Tegenwoordig een klein plaatsje, maar in de tijd van de goudvondsten een grote stad geweest. De restanten daarvan zijn overal nog goed te zien. Veel oude mijnwerkersgereedschappen en oude gebouwen uit die tijd.

Nog even weer een mango opgeduikeld.
Toen weer terug voor de noodzakelijke was (zodra je je ook maar iets inspant, is gelijk het shirt drijfnat van het zweet, dus het vreet shirts hier), even wat eten in de pub en toen het bed in voor een goede nachtrust. Morgen wordt weer een busdag, 9 uur vertrek en zo tegen 4 uur over, maar dan ben ik voorlopig ook weer af van de lange busreizen.

• 10 November 2012 - 14:10

Rene:

Hoi Erwin,

Lees nu voor het eerst je reisverslagen. Dat leest leuk en volgens mij gaat alles redelijk naar wens en heb je veel plezier. Ook leuke foto's, vooral die van het treintje geeft een goed beeld hoe het er uit ziet. En dat vliegtuig lijkt meer op een privé jet dan een regulier toestel.
    Ik zag op tv eerder deze week iets over een storm/regen front in Australie. Ik hoop dat je daar geen last van hebt gehad.
    Heel veel plezier verder en ik blijf je berichten lezen.

Groeten,
    René

• 11 November 2012 - 12:03

Erwin Boomars:

ik heb nog niet veel last van het weer gehad, gaat verder wel goed, afgezien van een gemiste bus. verslag volgt nog. duurt nog een paar weken kan ik je alles hoogstpersoonlijk vertellen.

• 13 November 2012 - 19:53

Gerald:

Jee wat een gave reis man!! Alle mooie herinneringen aan dit schitterende gebied
    komen weer boven...tis nu 13 november een paar uur voor de zonsverduistering...hoop dat je mooi zicht hebt en gave foto's kunt maken!
    Wish you an excellent trip mate!!

• 15 November 2012 - 15:39

Eric:

Hoi Erwin,

Lees je reisverhalen met veel plezier. Je hebt al heel wat gezien en meegemaakt !!
    De mango' smaken ook wel zo te lezen.
    De zonsverduistering is inmiiddels geweest en ik hoop dat je er meer van gezien hebt dan de vorige keer !
    Hier in Boeskoolstad en in Hengelo is alles goed. Ellen vond het cool dat je midden in de nacht nog belde voor haar verjaardag.
    Geniet van het vervolg van de reis en wij blijven je volgen !!

Groet,
    Eric