yungaburra - Reisverslag uit Yungaburra, Australië van erwin boomars - WaarBenJij.nu yungaburra - Reisverslag uit Yungaburra, Australië van erwin boomars - WaarBenJij.nu

yungaburra

Blijf op de hoogte en volg erwin

08 November 2012 | Australië, Yungaburra

8 November

vanmorgen rustig opgestaan, en ontbeten met thee, broodje kaas en mango. Daarna de bushalte opgezocht.
Gelukkig kon ik precies voor het hotel instappen. Officieel zou het opstappunt aan de andere kant van Croydon zijn. Maar ik heb gisteren in de gulflander kennis gemaakt met een Canadese en met een Zwitser. Deze zouden ook met deze bus meegaan en eerder uitstappen. Nu was het mooie dat de Zwitser een complete tour geboekt had, en daardoor door de bus voor het hotel opgepikt zou worden. Dus dat scheelde dan mooi een stuk lopen.
Vervolgens gesetteld voor een lange busreis richting Atherton en Yungaburra. Met bij de hand een schrijfblok voor alle reisverhalen, 2 liter ananassap en een pak koekjes is zo’n trip best wel uit te houden. Vooral als je onderweg ook nog van alle mooie landschappen kunt genieten.
Je ziet onderweg gewoon het landschap veranderen van een droog outback landschap naar de groene tropische landschappen. En anders zie je het wel aan de koeien. Hoe dichter bij de kust, hoe groener het gras en dus hoe vetter de koeien.
Tenslotte aangekomen in Atherton, waar het dus eerst tijd was om inkopen te doen om vervolgens op weg te gaan naar Yungaburra. Het hostel had een pick up service, dus dat was even bellen en ik zou worden opgepikt.
Na 2 foute gokken (ze zouden mij komen oppikken in een wit busje vanonder het afdak van de KFC) met witte busjes die recht voor je neus en de bagage stoppen maar ……naar de KFC gingen, was het bij het derde busje wel goed.
In het hostel aangekomen kon ik gelijk aansluiten bij de barbecue. Daar kwam ik ook mijn duitse kamergenoot van de eerste dagen in Darwin weer tegen. Hij was daar, net als volgens mij bijna iedereen daar, met een rainforest tour vanuit Cairns. Even een beetje bijgepraat en die avond onder genot van een xxxx de reisverslagen bijgewerkt en de batterijen weer opgeladen voor de volgende dag. Ook “even” van alle foto’s nog een back-up gedraaid en toen het bed in.

De volgende ochtend rustig uitgeslapen, een beetje aangerommeld en even langs de fish and tackle shop om te kijken wat ik nog nodig had voor het vangen van een mega barramundi. OK. Wat ik heb is blijkbaar niet geschikt om op barra te gaan vissen. Dan maar een poging doen om een kleinere vis te vangen. Daarvoor bleek niet veel meer nodig te zijn als enkel een paar schrips (garnalen) dus dat was daarvoor dus even door naar het tankstation
Vervolgens terug naar het hostel, vanwaar ze mij afgezet hebben bij de tourgroep die die ochtend vanuit Cairns de tour begonnen waren richting hostel. Met die groep eerst naar lake barrine voor de lunch en het kijken naar Turltle’s “That’s eddy, he’s my friend” (de tourguide, ieder dier is zijn vriend).
Vervolgens door naar Milla Milla falls voor zwemmen bij een waterval en het maken van “hair flick” foto’s. Foto’s waarbij iemand (meestal vrouwen, hebben het haar langer) vanuit het water het haar achterover gooit zodat er een boog van opspattend water ontstaat. Deze waterval is hiervoor ooit gebruikt als locatie voor een Andrelon reclame.

Vervolgens via de Dinner falls en een lookout met een mooi uitzicht over de Atherton table lands richting Peterson Creek bij yungaburra gereden. Hier hebben wij platypus gekeken (that’s dave, he’s my friend). Waarna het weer terug ging naar het hostel.

Ik was nog niet binnen, of die duitser kwam er al aan met zijn spiegelreflex Camera. “do you think it is ruined now?” ja dus! Wat is er nou gebeurd: Hij zou die dag gaan kano varen. Toen heeft hij dus zijn camera meegenomen de kano in. Daar wil hij dus zijn camera in een opslagvaatje stoppen. Terwijl ze nog bezig zijn met het dicht doen van het vaatje, slaan ze dus met de kano om. Gevolg: 3 camera’s naar de eeuwige jachtvelden. (2 compact 1 spiegelreflex)
Nog wel even bij mij op de laptop gekeken of de foto’s er nog opstonden. Dat viel mee. Gelukkig hebben ze de foto’s nog. Zijn ze trouwens niet slim mee, op 1 8 gb kaartje staan dus al hun foto’s van bijna een jaar australie (ooit gehoord van back-up?)
Vervolgens even wat macaroni gemaakt, en daarna even door de foto’s van de waterval gekeken met de rest van de groep die bleef overnachten. Het brood voor de volgende ochtend heb ik toen ook gelijk maar even gemaakt, als je ’s ochtends heel vroeg gaat vissen, is het wel lekker als je je brood al klaar hebt. Daarna was het wekker zetten op 5 uur en het bed in.