en dan kom je murphy tegen - Reisverslag uit Yungaburra, Australië van erwin boomars - WaarBenJij.nu en dan kom je murphy tegen - Reisverslag uit Yungaburra, Australië van erwin boomars - WaarBenJij.nu

en dan kom je murphy tegen

Blijf op de hoogte en volg erwin

10 November 2012 | Australië, Yungaburra

10 november, lang leve murphy

Heel vroeg het bed uit, brood mee, xxxx mee, hengel mee en erwin gaat vissen (oh jee).

Na een mooie wandeling bij het water aangekomen, garnaal er aan, in het water en vissen maar. Ik zal er kort over zijn. Na 3 uur waren alle garnalen op, was mijn humeur enigszins gedaald, en kon ik terug met lege handen. Dus hierbij TE KOOP vishengel, zgan, weinig gebruikt.

Toen maar weer terug naar het hostel, spullen gepakt en wat zitten lezen totdat ze mij konden afzetten in Atherton. Daar dus de Mac opgezocht (gratis internet) en al mijn blogs bijgewerkt. Ondertussen natuurlijk de klok op de pc goed in de gaten houden en ruim op tijd richting de bushalte. Kom ik bij de bushalte, is de bus al weg. :-(
Wat bleek nou, ik heb toen ik Darwin aankwam de tijd heel keurig bijgesteld. En daar staat de laptop dus nog steeds op. En darwin heeft EEN HALF UUR TIJDSVERSCHIL met queensland.

Dus toen aan het bellen en puzzellen gegaan.
Taxi?? 210 dollar, geen optie
Slaapplaats in Kuranda opgebeld of ze mij konden oppikken (je weet maar nooit) ging niet.
De beste oplossing was in ieder geval terug naar het hostel. Die hadden sowieso goedkopere overnachting als een hotel in Atherton en een goedkope drop off in Cairns. Vandaar kon ik tenminste rustig verder puzzelen.
Daar geprobeerd of de drop off bus mij ook in Kuranda af kon zetten. Helaas, dat ging niet. De route die zij namen ging niet door Kuranda.
Kun je me dan bij het vliegveld afzetten, een taxi vanaf het vliegveld was nog wel te betalen. Nee, hostelbussen mogen geen drop offs doen op het vliegveld omdat dat concurrentie was voor de taxi’s daar

Dus helaas, geen Kuranda overnachting, en geen Kasuaris op de foto. In plaats daarvan heb ik het hostel in Cairns maar gebeld, en gekeken of ik ook een dag eerder kon komen. Dat was gelukkig geen probleem. Dus met de rest van de tourgangers vanuit yungaburra naar Cairns en verder met de vakantie.
Het hostel in Cairns is absoluut niet slecht. Het is vrij groot, maar heeft gratis WIFI. Dus heb ik mooi de kans om een beetje te volgen hoe dingen zijn in nederland en om een kleine aanpassing in mijn reisschema te regelen. Ik had bericht gekregen dat er een trein was die pas een dag later zou vertrekken.


  • 18 November 2012 - 14:23

    Eric:

    Hoi Erwin,

    Soms zit het mee en soms zit het tegen !
    Zo te lezen zat het nu even tegen. Maar zoals Cruijff het zegt elk nadeel heeft zijn voordeel; een dag eerder in Cairns geeft weer wat extra rust voor het lichaam en geest.
    Succes met het vervolg van de reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erwin

Actief sinds 24 Jan. 2008
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 28014

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 24 December 2012

australie, en dan via china met de trein terug

Landen bezocht: