Kuranda - Reisverslag uit Kuranda, Australië van erwin boomars - WaarBenJij.nu Kuranda - Reisverslag uit Kuranda, Australië van erwin boomars - WaarBenJij.nu

Kuranda

Blijf op de hoogte en volg erwin

11 November 2012 | Australië, Kuranda

11 november, toch nog Kuranda

Vandaag dan maar vanuit Cairns naar kuranda gegaan. Ik had al een ticket vanuit Kuranda naar Cairns geboekt en ik wou daar sowieso naar toe.
Dus dat was richting station voor de trein. Staat daar een busje voor Kuranda. Toch even geinformeerd. 6 dollar, geen geld. Dus mooi met het busje gegaan. Ik had gelukkig weer een gezellige chauffeur die genoeg te vertellen wist. Na een mooie maar bochtige rit (ideaal voor motorrijders, als je niet maximaal 60 had gemogen op bepaalde stukken) aangekomen en eerst een beetje rondgekeken.
Toen door naar de Butterfly sanctuary en daar zeer uitgebreid aan het vlinders fotograferen geslagen.
Daarna nog even een paar fair dinkum aussie shirts op de kop getikt en weer terug naar het station voor de Scenic railway terug naar cairns.

Dat was absoluut een zeer mooie rit via diepe ravijnen, lange tunnels en oude bruggen. En dan rij je daar en bedenk je je dat dat allemaal ouderwets met houwelen en scheppen is aangelegd. Dit was in ieder geval weer een zeer geslaagde dag.
In het hostel nog even een soepje gegeten, beetje gerelaxt en de bus naar port Douglas geboekt.

• 18 November 2012 - 14:27

Eric:

Hoi Erwin,

Heeft de zonsverduistering al plaarsgevonden of komt deze nog ?
    Ik heb er nog niets over gelezen.
    Weertje verder nog goed ? Hier is het nat en koud.

Groet,
    Eric