Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van erwin boomars - WaarBenJij.nu Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van erwin boomars - WaarBenJij.nu

Port Douglas

Blijf op de hoogte en volg erwin

12 November 2012 | Australië, Port Douglas

Maandag 12 November.

Vanmorgen vroeg het bed uit en mijn spullen alvast inpakken en richting de Mall voor de laatste boodschappen en om te informeren naar een nieuwe onderwatercamera. Die was in ieder geval een stuk duurder als in Nederland.

Daarna even mijn beklag gedaan bij Telstra dat ik geen internet op mijn mobiel had. Ik logde gisteren even in op de Wifi en kreeg spontaan 110 whatsapp berichten binnen. Oh, no worries, let’s check the settings … that’s not correct. 1 minuut later …. Internet!!! Erwin is weer blij.
Daarna weer terug naar het hostel, uitchecken en wachten in de TV room op de bus naar Port Douglas. Tijdens het wachten op de bus in ieder geval geleerd via South Park dat er “subliminal messages” zitten in musicals.
Gelukkig duurde het niet lang voordat de bus kwam. Via een aantal andere pick ups ging het daarna richting Port Douglas met een vol bezette bus. Alleen was de helft van de stoelen gewoon bezet met bagage.
In port Douglas na het inchecken maar gelijk de tour naar Cape Tribulation geboekt. Dit koste enige tijd voordat ik de juiste tour had gevonden en geboekt (ik moest er 1 hebben die mij kon oppikken in port Douglas en weer afzetten in Cairns) Tenslotte 2 stubbies later (handig als de bar naast de reservering zit) was de hele tour naar cape Tribulation geboekt, inclusief een tour morgen naar het wildlife park hier in port Douglas.
Intussen was het weer al weer slechter geworden, bewolkt met regenbuien. Het is verder niet koud. Je kunt heel goed buiten zitten in een korte broek. Dus maar een beetje aan het facebooken gegaan. Nog even een zeer goede pasta gegeten en een beetje op tijd het bed in.

Dinsdag 13 November.

Vanmorgen rustig opgestaan met een kopje thee, cornflakes en een fruitsalade er bij. Niks te klagen dus. (ok behalve het bewolkte weer wat ik waarschijnlijk ook ga hebben tijdens de zonsverduistering de morgen lekker rustig aan gedaan aan de praat geraakt met Elise een Amerikaanse die voor de California Academy of Sciences, een observatorium en museum in San Francisco werkt en live verslag gaat doen van de eclips via haar Ipad. Nog even geholpen met haar pogingen om foto’s van haar telefoon op haar ipad te krijgen. Na een uur puzzelen met 4 man de moed maar opgegeven.
Toen gebruik gemaakt van de gratis fietsen van het hostel om rustig richting het Wildlife park te fietsen. Dit viel nog niet mee (nee ik ben het fietsen niet verleerd) want je hebt constant de neiging om aan de verkeerde kant van de weg te gaan fietsen. Onderweg nog een mooie kokosnoot gevonden, en alvast klaargelegd voor de terugweg.
Bij het Wildlife park uitgebreid alle dieren die ook m aar enigszins voor de lens konden komen vast te leggen. Nog even een reptielenshow gekeken, was weinig show, voornamelijk het laten zien van een paar lokale reptielen, een blue tongue lizzard en een python van zo"n 2 meter. Wel zeer interessant, maar gelukkig weinig spectaculair.

Daarna rustig terug gefietst met kokosnoot en nog even een paar boodschappen gedaan. Hiervan gelijk maar even een hele stapel sandwiches gemaakt en daarna de kokosnoot ontleed en lekker van gesmuld. Daarna de ogen dicht want het zou de volgende ochtend vroeg op worden.