magnetic island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van erwin boomars - WaarBenJij.nu magnetic island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van erwin boomars - WaarBenJij.nu

magnetic island

Blijf op de hoogte en volg erwin

16 November 2012 | Australië, Magnetic Island

In Townsville maar eerst even rustig aan gedaan, ik kon toch nog niet inchecken in het hostel op magnetic island. Heb eerst maar even een stuk geschreven voor de blog en ben vervolgens met de boot naar magnetic island gegaan. Op maggie eerst even gekeken of ik mijn spullen zo lang kon stallen bij het hostel. Gelukkig was hiervoor een mogelijkheid.
Toen maar gelijk ingecheckt. Op de sleutel zou ik wel even moeten wachten.
Vervolgens maar besloten om een wandeltocht te gaan maken naar de Fords, een aantal versterkingen en forten die hier tijdens de tweede wereldoorlog zijn gebouwd als verdediging voor
Townsville.
Townsville was tijdens die periode een belangrijk verzamelpunt voor schepen richting de strijd in de Pacific. Omdat magnetic island zo strategisch voor Townsville lag werden daar dan ook 2 stuks 155 mm kanonnen neergezet en een early warning radar geplaatst. Restanten hiervan zijn op dit moment nog steeds te bekijken.

Het is een mooie wandeling. Mooie landschappen met een aantal zeer mooie vergezichten. Zo is het hoogste punt een van de twee spotting towers die je dan ook een 360 graden uitzicht geven over het hele eiland en de zee.
Vervolgens terug gelopen naar het hostel waar ik dan ook gelijk mijn sleutel kon ophalen en richting mijn eigen huisje kon. Het huisje is wel niet groot, zit alleen een 2-persoons bed en een koelkast in. Gelijk alle elektrische apparatuur aangesloten om op te laden. (waar is die tijd dat je als fotograaf alleen en camera en filmpjes nodig had)
Toen op zoek naar een fishing tour. Op het hostel konden ze mij hiermee niet echt helpen. Dit was wel het eerste hostel waar ze niet gelijk voor jou (en hun commissie) aan het boeken gaan. Wel een tip gekregen waar verder te informeren. Dus de bus weer gepakt, terug naar de haven.

Helaas vernam ik daar dat er geen boot van hun het rif op ging om te vissen, en een hele boot voor mijzelf afhuren is niet echt betaalbaar.
Nog even snel boodschappen gedaan en toen weer terug naar het hostel. Moest wel even wachten op de bus, dus tegen de tijd dat de bus er was was het TAMTAM pak al weer leeg. Is gewoon te verslavend.

Bij het hostel de andere trip voor morgen geregeld. Nou ja trip, het is 50 meter lopen. Ik heb eerst een ontbijt met de dieren en daarna een tour. Vult mooi de halve dag. Voor het avondeten aan de pizza gegaan en nog even de reisverslagen bijgeschreven. Er was nog een quiz night aan de gang, dus daar nog even mee meegeluisterd. Had nog redelijk wat goed. Toen het bed in.

  • 19 November 2012 - 13:51

    Karin:

    Hoi Erwin,

    Wat schrijf je leuk! ik ga mee naar Sydney inn 2028 voor de eclips!!!
    We printen je verslagen uit en hebben een verzamelmapje in de kantine liggen.
    Zo blijven we mooi op de hoogte door je geweldige verhalen.
    Nog veel plezier, maar dat lijkt me niet zo moeilijk.

    Groetjes van je collega's uit het koude hengelo.

  • 23 November 2012 - 03:42

    Erwin Boomars:

    in dat geval zal ik maar proberen om zo snel mogelijk weer wat te schrijven. kan je alvast een voorproefje geven, ga zometeen eerst naar rumbrouwerij, en daarna schildpadden kijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erwin

Actief sinds 24 Jan. 2008
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 28014

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 24 December 2012

australie, en dan via china met de trein terug

Landen bezocht: