allemaal beestjes - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van erwin boomars - WaarBenJij.nu allemaal beestjes - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van erwin boomars - WaarBenJij.nu

allemaal beestjes

Blijf op de hoogte en volg erwin

18 November 2012 | Australië, Magnetic Island

Zondag 18 november, allemaal beestjes

Vanochtend dus begonnen met “the breakfast with the animals”
Dat was echt heel leuk. Ik zat aan tafel met een stel uit Townsville, 2 Duitse meiden en een Duitse jongen die bij dat stel verbleven. Was een gezellig stel bij elkaar. Ben ik gezellig met een van die Duitsers aan het praten, breekt ze ineens in giechelen uit. Geen idee wat er is. blijkt ze dan pas, na 5 minuten, door te hebben dat ik al die tijd met haar in het duits aan het praten ben.

Het ontbijt was ook zeer goed verzorgd, zeer uitgebreid met:
-mango champagne
-toad in a hole (ideetje voor op een kamp)
-lam met bush kruiden
-bacon
-diverse soorten fruit
-een hele honingraat met wilde honing (yummie)
-pancakes
-diverse soorten vruchtensappen, koffie en Thee.

Ondertussen lieten ze nog verschillende dieren zien.

Hierna begon de rondgang door de dierentuin. Hierbij ontkwam je er bijna niet aan om met ieder dier op de foto te mogen. De krokodil en black cockatoo kon ik helaas niet ontwijken, maar vanaf de reptielen ging het mij een stuk beter af, ook door te zeggen dat een camera 2 kanten heeft en dat ik de mooiste foto’s krijg door aan 1 bepaalde kant van die camera te blijven.
Na de reptielen nog een aantal foto’s bij de koala’s gemaakt voordat de tour al weer afgelopen was. Intussen was het al weer tijd voor de lunch, dus dat was 2 minuten mie.
’s Middags een frisse duik genomen aan het strand, een terrasje gepakt en gekeken naar wat er allemaal topless voorbij kwam.
Zag er wel mooi uit.
Je kunt hier op het eiland zogenaamde Topless car’s huren, leuke autootjes in frisse kleuren die er een beetje uitzien als een kinderspeelgoed auto.
’s Avonds nog even een laatste wasje gedraaid (hoort er ook bij) en nog even geblogt.

Maandag 19 november, naar Airlie Beach

De volgende ochtend op tijd er uit voor de trip naar Airlie Beach en de Whitsundays. Voor vertrek nog even de laatste blogs geplaatst. Helaas weer geen tijd gehad om ook de foto’s er bij te plaatsen. Deze moet ik dan maar gaan plaatsen bij de volgende update (hoop ik)
Vervolgens met bus en pont weer terug naar Townsville, een paar boodschappen voor onderweg halen en de bus weer in voor het volgende deel van de trip.
Het is wel opvallend dat als je zo met de bus reist, je toch iedere keer weer dezelfde mensen tegenkomt. Vandaag zaten er een aantal mensen uit het hostel in de bus, en ook een paar Nederlanders die ik in de Croydon – Atherton bus had ontmoet.
Met hun dus uitgebreid over hun en mijn reizen gesproken.
Na zo’n 4 uur in Airlie Beach aangekomen. Natuurlijk weer een heleboel onderweg gezien. Je ziet de landschappen gewoon langzaam veranderen van het hele droge in de Outback naar een steeds groener landschap. Ook de beplanting verandert. Onderweg steeds meer suikerrietvelden gezien.
In Airlie Beach eerst mijn hostel opgezocht, tas gedumpt en toen doorgegaan naar het boekingskantoor van de zeiltocht.
Hier moest ik de papieren voor de zeiltocht ophalen alsmede de tas voor aan boord. Omdat er niet al te veel ruimte is en om “bed bugs” te voorkomen, mag je alleen die tas meenemen. Uitzondering is gelukkig dat een fototas ook toegestaan is!!
Toen door naar de bottle shop voor de drank aan boord. (de boot is BYO) Ook moest er nog even gegeten worden. Daarna nog even bij het hostel gezeten, en een beetje met de andere reizigers aan de praat geraakt.