over bus, rum en goede motelletjes - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van erwin boomars - WaarBenJij.nu over bus, rum en goede motelletjes - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van erwin boomars - WaarBenJij.nu

over bus, rum en goede motelletjes

Blijf op de hoogte en volg erwin

23 November 2012 | Australië, Bundaberg


Vrijdag 23 november, Leaving on the midnight bus to Bundaberg.

Ik had helaas pech, er was net geen lege set stoelen meer vrij. Dus dat was met 2 man naast elkaar reizen en slapen. Dat eerste stuk dus alleen een beetje gedommeld, niet echt geslapen. Bij de eerste stop stapten er al enkele passagiers uit, zodat ik toch nog een 2-persoons plekje had. Vervolgens was de rest van de rit een stuk rustiger en ik daarna een stuk uitgeruster.
Uiteindelijk met een flinke vertraging van meer als een uur aangekomen in Bundaberg. De oorzaak was de overal in Australië voorkomende roadworks. Dan zijn ze weer ergens aan het werk, en dan gaat gewoon 1 baan van de 2-baans weg dicht. En voor je het weet sta je dan weer een paar minuten naar het stopbordje in de hand van zo’n wegwerker te kijken.

In Bundaberg de mac weer opgezocht voor een mac chicken en de mac WIFI. De mac chicken was goed, de Wifi minder. Verbinden ging knudde en de verbinding viel tot drie keer toe weg. Maar uiteindelijk toch de mail kunnen checken en even over facebook kunnen kijken.

Daarna gelijk door naar de Bundaberg rum stokerij voor een bedrijfsrondleiding. Uitgebreid uitleg gekregen over Bundaberg rum, hoe het gemaakt wordt van melasse (dat verdacht veel naar dropjes smaakt) via vergisten, distillatie en rijpen tot uiteindelijk Bundaberg rum (dat absoluut niet naar dropjes smaakt)
Daarna nog even gekeken bij de bottellijn. Die was echt veel kleiner als dat ik verwacht had. Er werkt maar 1 ploeg, en dan nog alleen in dagdienst. In dat opzicht is het echt nog een klein bedrijf.
Daarna nog even naar het proeflokaal om de diverse soorten uit te proberen. Zaten wel wat lekkere zaken tussen.
Er was er zelfs een bij die naar die koffiesnoepjes smaakt. Lekker maar volgens mij zeer verraderlijk. Deze laatste werd dan ook alleen bij de brouwerij verkocht. (of online, maar dan moest je er gelijk 12 flessen van kopen)
Daarna met alle bagage (ik moet toch meer backpacker, en minder bigpacker worden) richting bushalte en Bargara en de Pacific Sun Motor Inn. Bargara ligt een stuk dichter bij Mon Repos waar ik vanavond schildpadden ga kijken.
Bij het motel nog nooit zo vriendelijk ontvangen!!! Ze liepen met mij mee naar de kamer. En dat was meer dan ik verwacht had, zat een keukentje in!! Toen ik vervolgens zei dat ik naar Mon Repos wou, zeiden ze dat ze mij wel even zouden brengen. Ik moest nog even wat wassen, vroeg naar een laundromat. Dat hadden ze zelf, was gratis. Omdat het waarschijnlijk pas klaar was met wassen als ik al naar Mon Repos was, zouden ze het wel even voor mij ophangen! Het werd zelfs nog luxer. De volgende dag wilde ik het van de lijn halen, was dat al gebeurd en keurig voor mij opgevouwen.
Snel nog even omgekleed en toen door naar de turtle encounter. Onderweg hoorde ik al van de man dat hij en zijn vrouw het motel maar enkele weken deden voor de eigenaren, die vrienden van hun waren. Ik wou dat ik overal zulke mensen tegen kwam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erwin

Actief sinds 24 Jan. 2008
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 27942

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 24 December 2012

australie, en dan via china met de trein terug

Landen bezocht: